دانستنیهای خواب - کالای خواب

پتو و انواع آن

پتو

از بحث رختخواب سنتی که بگذریم، رختخواب صنعتی که با استفاده از دستگاه صنعت کالای خواب ساخته می شوند مطرح می شود که پتو اولین کالای خواب صنعتی است که آن را مطرح می کنیم.

پتو

پتو دارای ضخامت و انسجام متفاوتی می باشد، پتوها دارای حالتی است که بسیار در گرم کردن بدن تاثیر دارند. اما نسبت به حجم و جرم (چگالی) بسیاری کمی دارند و همین امر باعث می شود پتوها سبک به نظر برسند. یکی از لطیف‎ترین کالای خواب پتو می باشد. البته پتوها نیز دارای تنوع زیادی می باشند.

پتوهایی که دارای سطح ابریشم بالایی هستند و در عین حال که سبکند بسیار گرم و نرم می باشند و در شستشو نیز بسیار خوب عمل می کنند.

اما نمونه های پلی استر در هنگام استفاده پرز جمع می کنند و سنگین به نظر می رسند. کامل روی بدن نمی‏پوشانند و در زمستان سرد و تابستان باعث عرق می شوند.

انواع پتو

پتوها به طور کل به دو دسته ساده و گلدار تقسیم می شوند:

پتوی ساده

در رنگ های متفاوت با ابعاد و حجم متفاوت می باشند که به علت لطیف بودن حجم بسیار کمی را اشغال می‏کنند  و در شستشو نیز بسیار راحت می باشند.

پتوی گل دار

پتوی گلدار دارای حجم و ضخامت متفاوت هستند که در آنها می توان از پتوهای تک لایه، پتوی دو لایه، پتوی گل دار ساده و گلدا ر برجسته و همچنین پتوی پلی استر و ابریشم را نام برد.

پتو جزء محصولاتی از کالای خواب است که نسبت سطح به حجم آن بسیار بالاست. یعنی با این که حجم آن در خیلی مواقع کم است بسیار در گرم نگه داشتن بدن موثر است

پتوها امروزه به خاطر تنوع بسیار زیاد در رنگ و گرماژ و ابعاد و همچنین طرح بندی، به عنوان یک رختخواب مصرفی برای خواب بسیار موثر است و در مسائل مربوط به دکوراسیون و ست کردن با محیط خواب استفاده می‏شود.

امروزه با توجه به کالاهای خواب موجود و تنوع آن، هنوز هم پتو به واسطه قیمت تمام شده آن برای مصرف کننده بسیار با صرفه است. جالب اینجاست که این صنعت یعنی بافت پتو با این که در نوع نخ و ابریشم شاید در مقام وارد کننده عمل کند در مقام تولید پتو در منطقه جزء نمونه های برتر و همچنین دارای سبک و سیاق خاص در تولید هستیم. بسیاری از نمونه های پتوهای ساده و گلدار و انواع آنها همچنین در تنوع سایزی در کشور خودمان به همت تولیدکنندگان زحمت کش و کارگران پر تلاش ایران تولید می شود. بسیاری از این محصولات قابلیت صادرات به خارج از کشور را دارا هستند و می تواند به عنوان یک محصول ارزآور به آن نگاه کرد.

 

تشک و کالای خواب تک ارائه دهنده انواع  تشک و کالای خواب با بهترین کیفیت، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با خرید تشک با شماره موبایل ۰۹۱۹۵۸۰۰۰۶۰  تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *