دانستنیهای خواب - کالای خواب

پوزیشن های مختلف خواب و تاثیر آن روی سلامتی

پوزیشن های مختلف خواب و تاثیر آن روی سلامتی

یکی از مواردی که از آن به عنوان عادات خوابی نام می برند، پوزیشن خواب می باشد. این عادت در افراد مختلف متفاوت است. عادت خواب به محل خواب (زمین یا تشک تخت) و آرامش محیط و … و در نهایت خود فرد بستگی دارد.

تشک سنتر

البته مسئله ای که ما در هنگام خوابیدن در مورد حالت خواب باید به آن توجه داشته باشیم این است که اگر پوزیشن مناسب برای خواب انتخاب نشود احتمال ایجاد مشکلاتی از قبیل کمر درد، زانودرد، گردن درد و … وجود دارد.

۱.خوابیدن به پشت، دست ها بالا

تشک سنترخوابیدن ستاره دریایی، به این نوع خواب حالت ستاره دریائی نیز می گویند که در آن فرد به پشت خوابیده و دست ها در کنار بالش به سمت بالا قرار می گیرند که می توان گفت این حالت برای کمر و ستون فقرات بسیار مفید است. فرقی ندارد که دست ها در کنار بدن به سمت بالا باشد یا در روی صورت در هر حال مفید است. البته اگر دست ها روی صورت قرار گیرد، باعث جلوگیری از ایجاد چین و چروک روی صورت و پوست سینه (مخصوصا در خانم ها) می شود. همچنین بزرگترین شاخصه طبی که این نحوه خواب دارد این است که از سوزش معده جلوگیری می کند. همچنین این وضعیت خواب در خانم ها احتمال افتادگی سینه در سنین بالا را کاهش می دهد.
اما مدل ستاره دریای احتمال خروپف را بالا می برد و از دیگر نقاط ضعف این خواب، فشار زیاد به تاندون های شانه و کاهش جریان خون در این قسمت از بدن می شود که منجر به التهاب تاندون ها (تاندونیت) می شود.

۲.خوابیدن به پشت، دستها در راستای بدن

تشک سنتربهترین نوع خواب برای سلامت بدن همین نوع خواب است که بسیار برای ستون فقرات و گردن مفید است. البته باید حواستان باشد که این نوع خواب روی تنفس تاثیر بسیار زیادی دارد. معمولا خواب در این وضعیت حتما ایجاد خروپف می کند و در شرایط خیلی حاد ایجاد مسدود شدن مجاری تنفسی را به دنبال دارد.

۳. خوابیدن به روی شکم

تشک سنترمهمترین تاثیر منفی این نوع خواب روی گردن می باشد. از لحاظ طبی این نوع خواب توصیه نمی شود زیرا این وضعیت معمولا باعث بروز کمر درد و گردن درد و چین و چروک روی صورت و در خانم ها چین و چروک روی پوست سینه ها می شود و در دراز مدت موجب دردهای مفصلی می شود.

وقتی فرد به حالت روی شکم می خوابد اگر صورت در بالش فرو رود تنفس دچار مشکل خواهد شد و فرد برای تنفس مجبور است به روی صورت به یک طرف بخوابد که همین کار باعث ایجاد درد گردن و سر و شانه می شود. این نوع خواب عارضه دندان قروچه و سر درد می شود. تنها مزیت خواب روی شکم جلوگیری از خروپف می باشد.

۴.خوابیدن با چند بالش

تشک سنترمطلبی را که می بایست به آن توجه داشت این است که بالاخره افراد دارای عادات خوابی متفاوت و پوزیشن های خوابی متفاوت هستند که توصیه ما این است که شما با هر عادت خوابی سعی کنید تا به خواب استاندارد نزدیک شوید تا کمترین عارضه ای برای شما به وجود آید. خوابیدن با چند بالش دقیقا شما را به این نوع خواب نزدیک می کند مثلا اگر به پشت خوابیدن شما را اذیت می کند با قرار دادن بالش در محل گودی کمر، این نوع خواب برای شما لذت بخش خواهد شد. اگر به پهلو می خوابید اگر بالش بین دو زانو قرار گیرد ئر صورتی که روی زمین یا تشک های بسیار نرم یا بسیار سفت باشد، خواب را لذت بخش می کند.

۵.خوابیدن به پهلو، دست ها در راستای بدن

خوابیدن به پهلو نیز در شکل گیری صحیح ستون فقرات بسیار موثر است، در واقع این نوع خواب برای عضلات و اسکلت و نخاع و سیستم عصبی کمر و گردن بسیار مفید است و اگر در این نوع خواب یک بالش کوچک در محل زانوها قرار داده شود، هم آسایش خواب در این محل تامین می گردد و هم از فشار تاندونی و ارسال پیام عصبی درد از این منطقه به سیستم عصبی مرکزی جلوگیری می کند. البته از فواید دیگر این نوع خواب جلوگیری از رفلکس معده (بازگشت اسید معده به روده) می باشد. این نوع خواب، خروپف را کمتر کرده و بهترین پوزیشن خواب در دوران بارداری می باشد. تنها مشکل این نوع خواب، تاثیر منفی آن بر روی پوست می باشد که ایجاد چین و چروک روی پوست کرده و به علت ساییدگی در صورت و سینه، در خانم ها احتمال افتادگی سینه در سنین بالا را بیشتر می کند.

۶.خوابیدن به پهلو چپ و راست

تشک سنتردر این نوع خوابیدن شانه ها و پهلوها در عذاب است که اگر از بالش در محل زانو ها و کوسن های مناسب در اطراف شانه استفاده شود این درد قابل پیشگیری است. خوابیدن به هریک از پهلوهای راست و چپ منجر دردهای مختلفی خواهد شد که اگر این خواب به پهلوها تداوم داشته باشد این دردها و عارضه ها تشدید می شوند و اگر فرد به پهلوی راست بخوابد سوزش معده تشدید شده و در صورتی که به پهلوی چپ بخوابد اعضای داخلی نظیر کبد، ریه ها و معده دچار مشکل خواهند شد.

البته پزشکان توصیه می کنند که خانم های باردار به سمت چپ بخوابند. البته این حالت نمی بایست مداوم باشد و باید از حالت پهلو به خواب روی پشت تغییر حالت داده شود. طی تحقیقات انجام شده در کالیفرنیا، احتمال ایجاد سنگ کلیه در افرادی که به پهلو می خوابند بسیار زیاد است و سنگ کلیه به جهتی تمایل دارد که فرد بیشتر به آن سمت خوابیده است.

۷. خوابیدن به پهلو، دست ها مقابل بدن

تشک سنتراین نوع خواب از لحاظ فواید، فواید مشابه خوابیدن به پهلو را دارد (خروپف کمتر) اما به دلیل ایجاد مشکل در جریان خون و ایجاد فشار عصبی باعث ایجاد کمر درد و درد در قسمت گردن و ستون فقرات می شود.

۸. وضعیت جنینی

تشک سنتردر این نوع خواب بدن در وضعیت مشابه قرارگیری جنین در رحم مادر قرار می گیرد که در این حالات پاها به هم چسبیده و به طرف بالای بدن قرار دارد و دست ها نیز به هم چسبیده و به سمت پاها خم می شود که باعث انحنا یافتن ستون فقرات می شود.

این نوع خواب چون ریشه در قبل از دوران تولد دارد برای انسان راحت تر است. بیشتر افراد این نوع خواب را در شبانه روز تجربه می کنند که البته چون درگیری عضلات دست، پا و کمر و گردن را به همراه دارد ایجاد فشار در این قسمت ها را تشدید می کند. همچنین به علت خمیدگی، در جریان تنفس نیز تاثیر گذار است و از ایجاد تنفس عمق جلوگیری می کند که باعث خروپف نکردن هم می شود.

شرکت تشک تک با استفاده از متریال استاندارد و در نظر گرفتن تمامی موازین علمی و بهداشتی خواب و همچنین بهره وری از علم روز دنیا، در تلاش برای تولید محصولی همسان و سازگار با آناتومی بدن شما و مناسب با عادات خواب مشتریان خود از هیچ اقدامی کوتاهی نخواهد کرد.

تشک و کالای خواب تک ارائه دهنده انواع تشک و کالای خواب با بهترین کیفیت، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با خرید تشک با شماره موبایل ۰۹۱۹۵۸۰۰۰۶۰ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *