دانستنیهای خواب - کالای خواب

پارچه و کاربرد آن در تشک و کالای خواب

انواع پارچه

پارچه پوشش نهایی انواع تشک و کالای خواب می باشد. پارچه ها به طور کلی به چند دسته تقسیم می شوند.

انواع پارچه

پارچه نخی

درصد بسیار زیادی از تاروپود پارچه های نخی را نخ تشکیل داده است. این پارچه ها بیشتر برای روکشی که با بدن ارتباط دارند استفاده می شوند. این پارچه ها دارای تنوع طرحی بسیار زیاد و همچنین موارد استفاده بسیار هستند. پارچه تمام نخ در رنگ و طرح مختلفی وجود دارد. این پارچه ها معمولا برای روکش تشک های زمینی به صورت کیسه ای و زیپ دار تهیه می شوند و برای روکش تشک های تخت به صورت کش دار و دیواره دار برای آنکارد روی تشک دوخته می شوند.

دسته ای دیگر از همین پارچه ها برای روکش لحاف ها مورد استفاده قرار می گیرند که یا به صورت کیسه ای و کاور زیپ دار و یا دکمه دار روی لحاف کشیده می شوند یا توسط دستگاه های پیشرفته لحاف دوزی روی الیاف دوخته می شود.

دسته ای دیگر از این پارچه ها به صورت کاملا ساده به عنوان رو انداز استفاده می شوند و حتی از این پارچه ها به علت تنوع بالا در دیزاین داخلی اتاق خواب به صورت دیوارکوب یا پرده برای ست شدن با روتختی استفاده می شود.

توجه داشته باشید که این نوع پارچه ها باید هم از لحاظ حیث تنوع رنگی برای سلیقه مشتری موجه باشند و هم از لحاظ آنتی باکتریال و ضد حساسیت بودن. چون این لایه با بدن افراد در ارتباط است و می توان گفت بیشتر از سایر کالاهای خواب شستشو می شود. بنابراین می بایست قابل شستشو و همچنین مقاوم در برابر شستشوی زیاد باشد که بعد از عملیات شستشو پارچه اصطلاحا رنگ ندهد، گلوله گلوله نشود، دون دون نشود و کم رنگ نشود.

معمولا این پارچه ها انواع مختلف با نام های تجاری مختلف دارند که به شرح زیر است
• تترون
• داکرن
• ململ
• ساتینت
• رینفورس و …

پارچه روتختی

البته دسته ای از پارچه های روتختی هم هستند که به علت این که مورد استفاده آنها متفاوت است، دارای پارچه متفاوتی می باشند و معمولا از این نوع پارچه ها برای روتختی های تزئینی استفاده می شود.
این نوع پارچه ها از لحاظ زیبایی شناختی و براق بودن و دیزاین کلی با انواع تخت دارای اهمیت بیشتری هستند تا این که به مواردی نظیر نخی بودن، آنتی باکتریال بودن یا ضد حساسیت بودن آن ها توجه شود. فی الواقع این روتختی ها بیشتر برای چیدمان کلی استفاده می شوند و خیلی مورد استفاده قرار نمی گیرند و دارای انواع پارچه می باشند که این پارچه ها اغلب ممکن است درصنعت پرده هم مورد استفاده قرار بگیرد یا اینکه روتختی دارای قطعه هایی مانند راشل یا نوار حاشیه یا کوسن های کوچک و بزرگ باشد که همه این موارد ممکن است اصلا مورد استفاده نباشد و صرفا جهت تزئین استفاده شده باشند. این نوع روتختی ها دارای پارچه هایی از جنس

• ژاکارد (ابریشم و نایلکس)
• کوبلن
• گیپور
• حریر
• کرپ
• پولکی
• شانتون
و غیره می باشند.

پارچه روتختی

پارچه تشکی

پارچه های تشکی در مقایسه با پارچه هایی که به عنوان روتختی یا ملحفه مورد استفاده قرار می گیرند باید دارای مقاومت و ضخامت بیشتری باشند. این امر به این علت است که هم لایه های مختلفی در زیر این پارچه می بایست دوخته شود و هم باید در مقابل تحمل وزن متریال دیگر تشک که فی الواقع پارچه پوشش دهنده کل آنها مقاومت داشته باشد. بنابراین این پارچه ها دارای سطح نایلکسی بالاتری نسبت به پارچه های روتختی نخی هستند که همین امر هم تنوع در طراحی را برای این نوع پارچه پدید می آورد و هم از لحاظ نوع، دسته بندی متفاوتی را ایجاد می کند که در ادامه در ارتباط با انواع پارچه تشکی اطلاعات بیشتری ارائه خواهیم کرد.

شرکت تشک تک با بهره گیری از دستگاه های پیشرفته و متریال استاندارد و همچنین بهره گیری از پرسنل مسئول با شماره ثبت ۴۹۵۲۰۳ سال هاست که برای آسایش و خوابی لذت بخش و طبی برای هموطنان تلاش می کند. شما مشتریان عزیز می توانید برای آشنایی بیشتر از محصولات و شناسائی محصول مورد نظر و مناسب خود از صفحات محصولات این شرکت در همین سایت دیدن فرمایید و یا با مراجعه حضوری در نمایندگی مرکزی واقع در دلاوران – بعد از چهارراه تکاوران – ضلع جنوبی – پلاک ۱۵۸ – خانه خواب تاچ و یا شماره تلفن ۷۷۲۴۲۳۷۸  از مشاوره رایگان ما استفاده نمایید.

تشک و کالای خواب تک ارائه دهنده انواع تشک و کالای خواب با بهترین کیفیت، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با خرید تشک با شماره موبایل ۰۹۱۹۵۸۰۰۰۶۰ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *