ملحفه در واقع محل پیوند نساجی با صنعت ندافی می باشد.

نمایش دادن همه 4 نتیجه

در این نوع رخت خواب، تمام رخت خواب های دیگر توسط لایه ای از جنس پارچه که معمولا پارچه نخی می باشد پوشانده می شود که هم محل اتصال بدن با سایر محصولات کالای خواب است که یک اتصال با واسطه نخی باعث می شود که محصولات کالای خواب (مخصوصا محصولات کالای خوابی که غیر قابل شستشو هستند) کثیف نشده و بو نگیرند. در واقع هم خواب لطیف و نخی برای شما به ارمغان می آورند و هم مانع از این می شوند که سایر محصولات کالای خواب کثیف نشوند و یا آسیب به بافت یا متریالشان وارد شود.

نوع پارچه ای که در ملحفه مصرف می شود بسته به نوع مصرف هر فرد مصرف کننده متفاوت است و در بیشتر مواقع پایه نخی دارد. در بعضی مواقع نیز که پارچه های ژاکارد، ابریشم، داکرون و تترون و ... نیز استفاده می شود.

البته که بعد زیبایی شناختی و دکوراتیو در انتخاب ملحفه بسیار موثر است اما مهمتر از آن مفید فایده بودن این محصول از نظر نخی بودن و ضد حساسیت و آلرژی بودن این محصول است. در فصول مختلف این محصول بیشترین و بی واسطه ترین کالای خوابی است که با بدن ما در ارتباط است و در کل فلسفه وجودی این محصول، ایجاد خواب لطیف برای بدن و جلوگیری از سرایت میکروب و کثیفی از بدن به سایر محصولات کالای خوابی می‎باشد.

ملحفه ها از نظر سایز در همه سایزها وجود دارند و بر اساس نیاز مشتری بر آنها، انواع مختلفی دارند که این تنوع در رنگ آمیزی در رنگ های بسیار متنوع و طرح های بسیار گسترده وجود دارد و از نظر نوع نیاز مصرف هم متنوع هستند. اگر پایه نخی بخواهند از نوع ململ و تمام نخ بسیار وجود دارد و اگر برای مصرف تزیینی بخواهند نوع ژاکارد نیز بسیار زیبا هستند و اگر هم بعد مقاومت بیشتر از بعد نخی بودن برای فرد اهمیت داشته باشد می‏توان مدل های داکرون و تترون و... بهره مند شوند

انواع ملحفه

اما از نظر تنوع در تولید محصول نیز ملحفه ها دارای تنوع زیر می باشند.

ملحفه نیم ست

نیم ست ملحفه در واقع یک پوشش برای تشک می باشد. این پوشش تشک در تشک های تخت دارای یک صفحه و یک دیواره می باشد که معمولا دیواره دارای کش می باشد که چهار گوشه ملحفه کش دار می باشد. در تشک‏های زمینی (مسافرتی یا میهمان) این روکش به صورت کاملا کیسه ای و زیپ دار یا بندیلک دار و دکمه دار می باشد و در نهایت به همراه روکش تشک یک عدد روبالشتی نیز می باشد که روبالشتی در انواع ملحفه های نیم ست یک نفره یک عدد و در انواع ملحفه های نیم ست 2 نفره دو عدد می باشد.

نیم ست ملحفه را اغلب منازل ایران تهیه می کنند به علت این که هم در فصل تابستان بسیار زیاد از نیم ست استفاده می شود و هم به عنوان نگهدارنده تشک و بالش از آلودگی و عرق بدن در مواقعی است که سایر ملحفه‏ها یا روتختی در حال شستشو در بیشتر مواقع حتی زمانی که از روتختی بر روی تشک استفاده می شود، نیم ست نیز در زیر لایه روتختی مورد استفاده قرار می گیرد تا در صورت لزوم فقط نیم ست تعویض گردد و روتختی فقط حالت تزئیناتی داشته باشد.

ملحفه تمام ست

ملحفه های تمام ست یک آپشن بیشتر از نیم ست دارند که البته تمام ست بیشتر در فصل های گرم سال مانند تابستان و بهار مورد استفاده قرار می گیرند و این که علاوه بر روتشک و رو بالشتی یک روانداز از جنس خود ملحفه دارند که این روانداز در فصل گرم به جای پتو یا لحاف مورد استفاده قرار می گیرند. این روانداز به ابعاد مختلف می باشد که در سایز یک نفره این روانداز در سایز 130 در 210 و در سایز دو نفره 200 در 220 سانتیمتر می باشد. فقط دور تا دور آن به صورت زیگزاگ دوخته شده است. این نوع ملحفه هم مانند نیم ست دارای تنوع جنس و رنگ و طرح می باشد و از لحاظ موارد مصرف نیز مانند نیم ست ها عمل می کند.

کاور

در کاورها ملحفه یک گام به جلو برداشته می شود. این گام هم از لحاظ دکوراتیو می تواند موثر باشد و از لحاظ بهداشت خواب. بدین صورت است که ملحفه ها در اینجا علاوه بر نقش پوششی در بعد تشک نقش پوششی در بعد لحاف یا پتو را نیز دارند و نقش آنها گسترده تر و قابل ملاحظه تر می شود. این بدین صورت است که یک پوشش برای سطح تشک به عنوان ملحفه یا روتشکی مورد استفاده قرار می گرفته است و یک یا دو عدد روبالشتی نیز وجود داشته که در کاورها برای 2 نفره به جای دو عدد روبالشتی، 4 عدد روبالشتی مورد استفاده قرار می گیرد و عنصر اضافه شده در کاور بدین صورت است که یک کاور زیپ دار یا دکمه یا بندیلک دار هم اضافه شده که کل لحاف یا پتوی مورد استفاده را در بر می گیرد که این کاور لحاف یا پتو خود یک پروسه جدید را به دنبال خواهد داشت.

یعنی اگر کاور لحاف برای تزئین باشد می توان از جنس هایی مانند ژاکارد و شانل و حریر و ... استفاده نمود که در این صورت نیم ست های ملحفه نیز تغییر جنس می دهند. اگر کاور نقش مصرفی داشته باشد از انوع پارچه نخی در طرح و رنگ مختلف بهره مند خواهند شد.

البته کاور لحاف می تواند دو رو باشد که هر دو رو از لحاظ طرح و رنگ با هم متفاوت باشند. بالش ها و کاور تشک نیز بر اساس همین تنوع ست شوند. یعنی در این حالت کاور از 4 تکه (کاور تشک، کاور لحاف و 2 کاور باش در دو نفره) می تواند به 6 تکه تبدیل شود (یک کاور تشک، یک کاور لحاف و 4 عدد کاور بالش)

کاورها در بسیار از مواقع می توانند نقش لحاف را برای دیزاین داخل بازی کنند با این تفاوت که از لحاظ حجمی از لحاف حجم کمتری دارند.

مجموعه تشک تک ارائه دهنده تشک با بهترین کیفیت، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با خرید تشک با شماره موبایل 09195800060 تماس حاصل فرمایید.