دانستنیهای خواب - کالای خواب

فوم سرد | کاربرد فوم سرد در تشک

فوم سرد

همان طور که قبلا گفته شد پلی اتیلن دارای انواع و اقسام بسیاری می باشد که هرکدام بسته به مراحل تولید و همچنین بسته به فرآیند پروسه تشکیل و ترکیب مواد اولیه دارای خواص ویژه خود هستند. در ادامه به یک مورد از انواع فوم یعنی فوم سرد می پردازیم.

فوم سرد

تغییر در مواد اولیه فوم گرم و همچنین تغییر دمای مراحل تولید، منجر به تولید فوم سرد خواهد شد. (فوم گرم با قرار دادن در کوره و گرما به عمل می آید در حالی که فوم سرد با قرار دادن در فضای سرد به وجود می آید.)

 تفاوت فوم گرم و سرد

کاربرد فوم گرم

فوم گرم بیشتر برای سطح عمودی تشک و جایی که به آن فشار مستقیم بدن وارد نمی شود استفاده می شود و چون دارای منافذی است که بر اثر فشار مقطعی از بین می روند، در صورت استفاده از آنها، افت فوم یا چاله فوم به وجود می آید.

کاربرد فوم سرد

فوم سرد نه تنها برای سطح افقی تشک مورد استفاده قرار می گیرد بلکه جزء مقاوم ترین نوع اسفنج می باشد. جالب این است که در تشک، فوم سرد به هیچ وجه با فنر ترکیب نمی شود. این بدین معنی است که در مواردی از فوم سرد استفاده می شود که این فوم خود به عنوان مغز اصلی تشک استفاده شده باشد. تشک هایی که دارای مغز با فوم سرد هستند به تشک های فوق طبی، فول طبی یا فول التراپدیک معروف هستند و اصطلاحا دارای خواب سفت یا ژاپنی می باشند که سطح تحمل و مقاومت این تشک ها نیز بسیار بالا می باشد.

این تشک ها دارای تحمل وزن بالا بوده و مناسب برای افرادی است که دارای بیماری خاصی در محور ستون فقرات و گردن هستند و باید خوابی سفت و بدون تحرک بالا داشته باشند.

از موارد دیگری که می توان از فوم سرد استفاده نمود در صنعت مبل سازی می باشد که به علت سطح تحمل وزن مقطعی بالای آن می توان از این فوم به عنوان اسفنج نشیمن استفاده نمود (در هنگام نشستن، وزن در یک سطح به صورت دو برابر زمان خواب وارد می شود).

تشک هایی که با مغز فوم سرد دارای ضمانت بالا بوده و جزء تشک های سطح بالای طبی هر برندی محسوب می‏ شوند.

تشک و کالای خواب تک ارائه دهنده انواع  تشک و کالای خواب با بهترین کیفیت، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با خرید تشک با شماره موبایل ۰۹۱۹۵۸۰۰۰۶۰  تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *