دانستنیهای خواب - کالای خواب

جابجایی تشک

تشک مدیکال رویا

یکی از عوامل بسیار مهم و موثر در طول عمر تشک، جا به جایی تشک می باشد.

 

همانطور که یک مبل یا یک فرش نوع جا به جایی و چیدمان خاص خود را دارند، تشک نیز به لحاظ جا به جایی شیوه های مختلفی را می طلبد. البته همه این روش ها تخصصی هستند و باعث طولانی تر شدن عمر تشک شده و به طور کلی باعث سالم ماندن تشک و اینکه بتوان این تشک را بعد از جا به جایی به کیفیت گذشته استفاده کرد.

یکسری از جابه جایی ها در تشک ناگزیر هستند مثل اثاث کشی منزل یا خانه تکانی شب عید. خب حتما باید کل فضای منزل تمیز شده و جای تخت و تشک گردگیری شود و یا اتاق های خواب چیدمانشان تغییر داده شود. اما یکسری از جا به جایی ها استراتژیک است و به عمر تشک کمک بسیار شایانی می کند؛ که جا به جایی های سه ماهه و شش ماهه هستند و بر اساس دو فصلی بودن تشک انجام می شوند. در این جا به جایی در فصل گرم از یک طرف تشک و در فصول سرد از طرف دیگر استفاده می شود که هر کدام از این نوع جا به جایی ها را بطور مجزا توضیح خواهیم داد.

جا به جایی تشک در هنگام اثاث کشی یا خانه تکانی

در این جا به جایی اصولا تشک از روی تخت برداشته شده و یا در اتاق های مختلف جا به جا شده و یا از منزلی به منزل دیگر انتقال پیدا می کند. یعنی سطح فشاری که به تشک وارد می شود و میزان مسافتی که تشک جا به جا می شود (مخصوصا در اثاث کشی منزل)، بیشتر از حالات دیگر است. البته این نوع جا به جایی بسیار شبیه جا به جایی تشک در هنگام فروش است. یعنی اینکه بسایری از این نکات در هنگام تحویل تشک خواب به مشتری خریدار باید رعایت گردد.

جا به جایی تشک هنگام خانه تکانی

  • ابتدا تشک بصورت افقی از تخت باید جدا شود و بعد از اینکه حدود نیم متر از سطح کفی تخت فاصله گرفت تشک را بصورت عمودی از روی ضلع دو متر باید قرار بدهید. بسیار مراقب باشید که تشک با لوستر یا کمدهای آینه دار برخورد نکند و به تشک و سایر وسایل آسیب نرسد.
  • مراقب باشید که تشک دارای نسبت سطح به وزن بالایی است. یعنی شاید دارای وزن ۵۰ تا ۷۰ کیلوگرم باشد ولی نسبت به این وزن، حجم بسیار بالایی دارد. بنابراین حتما توصیه می شود چه تشک یکنفره و چه تشک دو نفره حتما توسط دو نفر جا به جا شود.
  • بعد از عمود کردن تشک هنگامی که آن را از یک اتاق به اتاق و یا منزل دیگر جا به جا می کنید مراقب باشید دیواره زیرین تشک روی زمین کشیده نشود چون یکسری علائم برجسته و هواکش در دیواره تشک وجود دارد که هنگام کشیدن به آن ها آسیب می رسد. چون دیواره و سطح تشک از پارچه نخی با دوخت الیافی می باشد آسیب پذیر بوده و در هنگام کشیدن، نخ کش شده و طول عمر تشک کاهش خواهد یافت.
  • مراقب باشید که سطح زمین به هیچ وجه خیس نباشد چون تشک اگر خیس شود با توجه به وکیوم بودن تشک، اسفنج تشک دیرتر خشک شده و باعث لکه دار شدن و بو گرفتن تشک خواهد شد.
  • تا زمانیکه اتاق خواب چیده شده و آماده قرار دادن تشک روی سطح تخت شود بخاطر اینکه هم فضایی گرفته نشود و هم آسیب نبیند، تشک را به یک دیوار تکیه داده و زیر تشک چیزی نگذارید.
  • سعی کنید با دست کثیف به تشک دست نزنید چون تشک را نمی توان با حجم بالای آب شست. لطفا توجه داشته باشید که نوارهای کناری تشک را نشکنید. چون در صورت باز شدن این نوارها شکل کلی تشک بهم خورده و تخریب می شود.
  • بعد از چیدمان سرویس خواب تشک را به همان صورت عمود، کنار تخت آورده وبراساس طول و عرض تخت خود تشک را افقی کرده و روی سطح صاف کفی قرار دهید. بعد از قرار دادن تشک ملحفه و محافظ را روی آن بکشید.

جا به جایی تشک در هنگام اثاث کشی

در این نوع جا به جایی که پرمخاطره ترین نوع جا به جایی تشک است، باید بسیار دقت کنید که تشک آسیب نبیند (مخصوصا هنگام تحویل تشک به تیم جا به جایی کالا). تشکی که به لحاظ مالی دارای قیمت قابل ملاحظه ای است و شما باید بتوانید چند سال دیگر هم از آن بهره ببرید، آسیب دیده و هم به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ عادت خوابی دچار مشکل بشوید.

بنابراین توصیه می شود در هنگام این جا به جایی نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • در این جا به جایی حتما تشک را داخل کاور نایلکسی قرار داده و بالا و پایین آن را پلمپ کنید. در هنگام اثاث کشی از چسب ۵ سانتی استفاده کنید و چند لایه چسب بزنید که هنگام جا به جایی طبقات و یا چیدمان در ماشین باربندی دچار مشکل نشوید.
  • تشک را حتما به عرض عمود کنید، چون معمولا در منزل ها به علت وجود لوستر اگر آن را به طول قرار دهیم هم به لوستر و هم به تشک آسیب خواهد رسید البته در راه پله ها و پا گرد ها هم تشکی که به عرض عمود شده راحت تر جا به جا می شود.
  • از سالم بودن نایلکس تشک در سطح و وسط اطمینان حاصل کنید و در صورت لزوم با چسب ۵ سانت سوراخ ها را ترمیم کنید. چون یکی از مهمترین اجزای تشک، پارچه تشک می باشد.
  • به هیچ وجه تشک را در پله ها یا هنگام بارگیری خم نکنید چه تشک های طبی که فاقد فنر می باشند چه تشک های فنر دار. چون در تشک های طبی باعث له شدگی یا شکستگی یورتان داخل تشک شده و در تشکهای فنردار فریم و پل ام که در دیواره تشک استفاده می شود از جهت خود باز شده و اصطلاحا استراکچر تشک آسیب می بیند. این آسیب باعث می شود تشک شما غیر قابل استفاده شود.
  • در هنگام چیدمان در ماشین باربری توجه داشته باشید که تشک شما باید حتما در کنار بار، انتهای بار و یا روی بار با سطح صاف قرار بگیرد.
  • به هیچ وجه تشک را زیر بار (زیر کمد، مبلمان و..) و روی سطح تیز قرار ندهید.

جا به جایی تشک به صورت فصلی (۳ یا ۶ ماهه)

به طور کلی یک قانون در جا به جا کردن و یا پشت و رو کردن تشک وجود دارد، که این قانون باعث می شود هم تعادل وزنی در دو طرف تشک شما ایجاد شود و هم با توجه به سرد و گرم شدن هوا و تغییرات فصلی نوع خواب شما تغییر کمی در حوضه افقی و عرض تشک بکند که به دو فصلی بودن تشک که یک ویژگی مهم تشک می باشد، منجر می گردد.

در قسمت دیواره تشک بعد از اینکه مارک تجاری قرار داده شود، مدل تشک و میزان ضمانت تشک درج می شود. هواکشی و یک علامت دیگر هم به عنوان علامت دو فصلی وجود دارد که یک طرف تشک را با گرما و طرف دیگر را با سرما مشخص می کند.

قسمت گرما به تابستانه و قسمت گرما به زمستانه معروف می باشد که قسمت تابستانه معمولا نرم تر (در تشک های پد دار، قسمت پد دار تابستانه می باشد) و قسمت زمستانه طرف سخت تر (قسمت بدون پد در تشک های پد دار) می باشد.

شما باید دقت داشته باشید که هر شش ماه یکبار بر اساس فصل شروع استفاده از تشک و اینکه در بهار و تابستان تشک را خریده اید (تابستانه) یا در پاییز و زمستان (زمستانه) اولویت قرار داده و هر شش ماه یکبار بر اساس همین قانون، تشک را پشت و رو کنید. البته اگر بتوانید هر سه ماه یکبار تشک را سر و ته بکنید بهتر است. یعنی هر سه ماه یکبار تشک را بچرخانید تا جای سر و پا باهم عوض شود. از آنجا که تقسیم وزن در قسمت بالا و پایین تشک متفاوت است، نوع فشار هم متفاوت خواهد بود. بنابراین وقتی تشک جا به جا شود یک تعادل وزنی در بالا و پایین تشک ایجاد خواهد شد که به طولانی شدن عمر تشک کمک می کند.

البته شرکت تشک تاج در هنگام ارائه محصول مشخصات تماسی شما را دریافت خواهد کرد و بر اساس سیستم زمانبندی در پنل های اس ام اس، زمان جا به جایی فصلی تشک را به شما یادآوری خواهد کرد نگران نباشید.

تاثیر سایز تشک در جابجایی تشک

سایز تشک از چندین منظر در جا به جایی تشک تاثیر دارد.

اولا چون سطح حجم به وزن تشک بسیار بالا می باشد و تقریبا ۹۰ درصد تشک ها دارای طول دو متر هستند، حتما سعی کنید حتی تشک های یکنفره را نیز دو نفری جا به جا کنید. مخصوصا در فضای کوچک اتاق خواب و سقف های کوتاه منازل. البته یکسری سایز تشک ها هستند که حمل آن ها از محل خرید تشک به منزل شما مشکلی ندارد. اما بعضی از سایز ها مثل ۱۸۰ و ۱۶۰ در دو نفره و سایز ۲۰۰ در ۲۰۰ ( سوپر کینگ دو نفره) در راهروها باید حتما بصورت عرض حمل شوند و در مواقعی هم پیش می آید که راهروها تنگ هستند و پله های راه پله در صورت پیچ و مهره ای بودن باید باز شوند. که اگر اینکار هم کارساز نبود باید از طریق بالا بردن تشک با طناب از فضای بیرونی ساختمان و انتقال آن از پشت بام به داخل ساختمان اقدام کرد. معمولا اینکار زمانی انجام می شود که منزل شما در طبقات بالایی و نزدیک پشت بام باشد. البته اگر در این موارد شما از تشک هایی با سایز کوچکتر استفاده کنید و یا تشک را به جای سایز ۲۰۰ در ۱۸۰ از دو تشک ۲۰۰ در ۹۰ استفاده کنید هم در جا به جایی راحت هستید و هم عمر تشک بیشتر خواهد بود.

البته اگر بخواهبد سایزهای غیر متعارف ( با توج به مساحت اتاق خواب و راه پله ها) سفارش دهید شرکت تاج تشک هم تخت و هم تشک را می تواند برای شما تهیه کند و حمل تمامی کالای خواب شما چه از طریق راه پله و چه از طریق پشت بام بصورت کاملا رایگان صورت میگیرد.

تاثیر نوع تشک در جابجایی تشک

با توجه به توضیح انواع تشک از لحاظ مدل و ساختار در ادامه موارد را فقط نامبرده  و نوع جا به جایی را توضیح خواهیم داد.

جابجایی تشک فنری

این تشک ها به لحاظ اینکه دارای حجم بیشتری فنر در خود هستند، دارای وزن متوسط می باشند. بنابراین جا به جایی آن ها در طبقات به لحاظ اینکه وزن متوسط دارند، راحت تر است. البته به علت اینکه انعطاف پذیری بالایی هم دارند در هنگام رد شدن از طبقات و برخورد با سقف راه پله، راحت تر جا به جا خواهند شد. البته با توجه این که این تشک ها مخصوص افراد سبک مثل کودکان هستند، بهتر است که زود به زود پشت و رو شده و تعادل وزنی در دو طرف تشک حفظ شود.


جابجایی تشک تمام طبی

این نوع از تشک ها به علت اینکه فنر ندارند، نسبت به سایر تشک ها سبک تر هستند بنابراین جا به جایی آن ها راحت تر است. اما به لحاظ اینکه داخل آن ها ابر فشرده است، نسبت به تشک های فنری انعطاف کمتری دارند. بنابراین باید دقت شود که حتما از عرض تشک در راه پله ها حمل شوند و اگر سایزهای بزرگ خریداری شد حتما دو تیکه تهیه شود. یعنی به جای یک تشک با سایز ۲۰۰ در ۱۸۰، دو تشک با سایز ۲۰۰ در ۹۰ تهیه کنید.


مدل های تشک تمام طبی: پدیک و مدیکال تشک های شرکت رویال


جابجایی تشک فول طبی فنری

این تشک ها از نظر وزن بیشترین وزن را به خود اختصاص داده اند. یعنی هم دارای فنر هستند و به واسطه اینکه فنر آن ها میکرو می باشد وزن بیشتری نسبت به تشک های فنری دارا می باشند. از طرفی به علت اینکه فشردگی و وزن اسفنج های استفاده شده در این تشک ها بیشتر از تشک فنری است، مزید بر علت شده که بیشترین وزن را در بین تشک ها داشته باشند. به همین دلیل باید حتما در طول طبقات، دو نفری حمل شوند.


نکات مهم چیدمان تخت و قرار دادن تشک روی تخت

  1. حتما باید کفی تخت که تشک روی آن قرار می گیرد، دارای سطح صاف و صیقلی باشد. علت این امر این است که سطح خارجی تشک دچار پستی و بلندی، نخ کش شدن و پارگی نشود.
  2. پایه های کفی تشک حتما باید تراز باشند تا هنگام خواب به هیچ وجه تکان نخورده و موجبات صلب آرامش فراهم نشود.
  3. کفی تخت نباید خیس باشد چون باعث بو گرفتگی و قارچی شدن تشک می شود.
  4. کفی تخت به هیچ وجه از سطح تشک نباید کوچکتر باشد چون باعث ایجاد افتادگی در قسمت هایی از تشک که کفی زیر آن وجود ندارد، می شود.
  5. قالب تخت نباید بزرگتر یا کوچکتر از تشک باشد، در مواقعی که کوچکتر است به تشک فشار وارد کرده و حالت گنبدی شکل در آن ایجاد می کند که هم خوابیدن روی تشک را دچار مشکل کرده و تشک از حالت نرم خارج شده و خراب می شود. در صورت بزرگتر بودن هم دیواره های کناری تشک آزاد بوده و به مرور دچار خرابی می شوند.

تشک و کالای خواب تک ارائه دهنده انواع  تشک و کالای خواب با بهترین کیفیت، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با خرید تشک با شماره موبایل ۰۹۱۹۵۸۰۰۰۶۰  تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *