دانستنیهای خواب - کالای خواب

تخت خواب شو و تخت کم جا

تخت کم جا

با توجه به کمبود جا در بسیاری از خانه ها، تخت های کم جا و تخت خواب شو در بسیاری از خانه ها  کاربرد پیدا کرده است.

تخت کم جا

تخت خواب شو

ترکیب از دو صنعت در دکوراسیون ایجاد تخت خواب شو را به دنبال دارد. تخت خواب شو در واقع یک مبل است که تخت هم می شود یا تختی است که مبل هم می شود.

با توجه به محدودیت فضایی که در منزل و هتل ها وجود دارد و همچنین تغییر فرهنگ خواب در زندگی های مدرن و ایجاد نیازهای جدید، این دو صنعت با همکاری یکدیگر محصولی به نام تخت خواب شو یا مبل تخت خواب شو را تولید کرده اند.

از جمله نیازهای مبل تخت خواب شو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محدودیت فضا ( مخصوصا در خانه هایی که یک نفر زندگی می کند یا کوچک هستند) و این که امکان این نیست که هم تخت استفاده شود و هم مبل. در نتیجه باید ترکیبی از دو محصول را اتخاذ کرد.
  • به عنوان تخت میهمان: از آنجایی که خانه های امروزی مانند خانه های قدیمی دارای چندین اتاق خواب و کالای خواب درون اتاق نیستند، بنابراین وجود مبلمان تختخواب شو باعث می شود اتاق خواب همواره یک تخت خواب آماده داشته باشد.

تغییر فرهنگ به علت زندگی ماشینی و علاقه به تماشای تلویزیون و تغییر ساعات خواب ممکن است خیلی از افراد بخواهند در حال تماشای تلویزیون دراز بکشند. در نتیجه خواهان مبلی هستند که در هر زمان که صلاح دانستند به تخت تغییر پیدا کند و در همان جا بخوابند.

البته باید به این نکته توجه داشت که خواب دائم بر روی مبل تخت خواب شو طبی نیست و در طولانی مدت ممکن است به ستون فقرات و گردن آسیب وارد کند. در حد خواب نیم روز یا در حد چند ساعت تلویزیون دیدن و خواب یک یا دو شب میهمان بسیار مفید می باشد ولی در غیر این صورت امکان بروز و تشدید بیماری های مربوط به ستون فقرات وجود دارد. به علت این که مبلمان دارای تشک مقطع هستند، برای نشیمن راحت تر دانسیته و فشردگی اسفنج آنها کمتر از تشک های طبی می باشد.

تخت کم جا

بازهم یکی از مصادیق رسیدگی به نیاز مشتری و توجه به تغییر حالت و وضعیت زندگی مردم موجب تولید یک محصول مفید در حوزه کالای خواب شد بدین صورت که ترکیبی از کمد و تخت با فضاسازی بسیار حرفه ای ایجاد شد و همچنین امکان اشغال شدن مکان در زمان های مختلف برای کارهای مختلف به وجود آمد.

بدین صورت که در صورت نیاز به خواب، فقط برای خواب استفاده می شود و در ساعات غیر خواب برای نشیمن و کتاب خواند و سایر مصارف مورد استفاده قرار می گیرد بدین صورت نیاز و نوع فرهنگ خوابی جدید پدیدار شد.

تخت کم جا فضایی روی دیوار (یعنی حتی فضای افقی منزل را به طور دائم اشغال نمی کند) را به صورت موقت و بدون تخریب اشغال می کند و حجمی را روی آن سوار می کند.

در واقع کابینت که توسط کمدهای طولی و عرضی ایجاد شده است فضایی است که می توان به عنوان میز تحریر یا ویترین یا حتی به عنوان کتابخانه استفاده نمود و در کنار این مجموعه فضایی به عنوان تخت در نظر گرفته می‏شود که در این فضا تشک بر روی یک صفحه فلزی جک دار که در زیر این فضا یک درب چوبی به همراه دستگیره‎هایی که وقتی کمد به سمت پایین کشیده می شود این دستگیره ها تبدیل به پایه تخت می شود و تشک نیز توسط بندهایی که با سگک به هم چفت می شوند نگه داشته می شود تا تکان نخورد. درواقع درون فضای اتاق خواب خود فضایی دارید که این فضا در روز یک کمد دربسته یا ویترین است و در شب به عنوان تخت مورد مصرف قرار می گیرد. این یعنی کمک تکنولوژی و ابزارآلات جدید برای زندگی در فضای جدید و ایجاد فرصتی برا رفع نیازهای جدید.

تشک و کالای خواب تک ارائه دهنده انواع  تشک و کالای خواب با بهترین کیفیت، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با خرید تشک با شماره موبایل ۰۹۱۹۵۸۰۰۰۶۰  تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *