دانستنیهای خواب - کالای خواب

تخت خواب | انواع تخت خواب

تخت خواب

تخت خواب در واقع یک بستر یا فریم و قالبی است که تشک یا بهتر بگوییم سایر کالای خواب روی آنها قرار می‏ گیرد.

تخت خواب

از لحاظ زیبایی و دکوراتیو و از لحاظ بستر سالم و مستحکم و استیبل برای کالای خواب بسیار حائز اهمیت می باشد. تخت خواب ها به طور کلی اولین بخش مبلمان اتاق خواب هستند پس باید دقت کرد که این خشت بنای خوابی را به دقت و با توجه به همه مسائل مانند میزان فضا، نوع دکوراسیون، رنگ محیط، نور محیط، نوع کاربری محیط (محیط برای یک نوجوان است یا یک بزرگسال یا برای فرد مجرد یا متاهل) بنا نهاد.

انواع تخت خواب

تخت خواب ها دارای سه دسته کلی هستند. یا به صورت تخت خواب های چوبی با انواع و اجزای مختلف هستند و یا به صورت باکس های متنوع و یا به صورت تخت خواب های فلزی می باشند.

تخت خواب چوبی

این تخت خواب ها یا بهتر بگوییم این مبلمان اتاق خواب از کامل ترین و مجهزترین تخت خواب ها هستند که دارای یک تخت با انواع طرح ها بوده و دو پاتختی که کشودار یا بدون کشو و میز آرایش کشودار یا بدون کشو و صندلی نشیمن و بسته به فضا یا نیاز افراد یک فایل (کمد باریک و بلند که تمام طول آن را کشو تشکیل داده است) و حتی کمد لباس و کفش می باشد. این تخت خواب ها از چوب یا MDF در ظاهر کار همراه با یراق آلات و اتصالات تشکیل شده اند و دارای تنوع طرحی بسیار زیادی می باشد.

به طور کلی تخت خواب ها نیز دارای دو نوع طرح می باشد. طرح های کلاسیک که این طرح ها بیشتر از چوب و منبت کاری و رنگ هایی از جنس رنگ چوب (نگه، فندقی) با تاج های بزرگ و میزهای آرایش خاص تشکیل شده است یا دارای طرح های اسپرت و مدرن هستند که با توجه به فضای جدید و دکوراسیون مدرن و با استفاده هرچه بیشتر از فضای موجود در اتاق خواب و همچنین فضاسازی های جدید می باشد. البته در این نوع تخت خواب ها بیشتر از MDF استفاده می شود و طرح ها به صورت طرح های مستطیلی و ابزار و یراق آلات ساده و دور از منبت کاری و کنده کاری های مربوط به چوب های خاص می باشد.

تخت خواب چوبی

تخت خواب فلزی

این نوع تخت خواب ها دارای اسکلت فلزی رنگ شده هستند که بنده آنها ترکیبی از قیدهای فلزی و اتصالات پیچ و مهره است که توسط دو کلگی (تاج) جلو و عقب به هم متصل شده و ظاهری متوسط را ایجاد می کند. این نوع تخت ها بیشتر در آسایشگاه های بیمارستانی و یا خوابگاه های عمومی مورد مصرف دارد. بیشتر از نقش دکوراتیو و زیبایی شناختی، مقاومت این تخت ها مهم است.

تخت خواب فلزی

تخت خواب باکس

تخت خواب های باکس در واقع نسل جدیدی از تخت خواب ها هستند که از لحاظ بصری و اشغال فضا و همینطور مدلینگ و دکوراتیو متفاوت هستند.

تخت خواب باکس در واقع ساختار درونی دارند که کلاف آنهاست و ساختار خارجی آنها ظاهر آنها را تشکیل می‏دهد. در نوع های مختلف هم ساختار داخلی و هم ساختار ظاهری آنها دارای تفاوت قابل ملاحظه و متفاوت می‏باشد.

تخت باکس

تشک و کالای خواب تک ارائه دهنده انواع  تشک و کالای خواب با بهترین کیفیت، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با خرید تشک با شماره موبایل ۰۹۱۹۵۸۰۰۰۶۰  تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *