دانستنیهای خواب - کالای خواب

انواع تخت باکس

انواع باکس تخت

باکس تخت را می توان از چند نظر دسته بندی کرد.

انواع باکس تخت

انواع باکس از نظر ساختار

باکس ها از نظر ساختار دارای ساختار فلزی و ساختار چوبی هستند.

تخت باکس با کلاف چوب

باکس های دارای ساختار چوب تماما کلاف چوبی دارند. اتصالات بین کلاف چوبی توسط میخ و پیچ انجام می‏شود که این ساختار از لحاظ وزنی به علت این که از وزن های MDF و ستون های چوبی تشکیل شده است. نسبت به انواع فلزی سنگین تر است و همچنین به علت این که باکس های چوبی اتصالات بسیار زیادی در کلاف خود دارد ممکن است بعد از مدتی به صدا بیفتد و همچنین چون پایه های این باکس ها فقط با پیچ در درون نئوپان یا MDF تعبیه شده به همین دلیل بعد از مدتی ممکن است طی جابجایی و وارد شدن ضربات، این پایه ها شل شده و از جای خود درآمده و بعد از این عمل دیگر نمی توان پایه دیگری جایگزین کرد.

تخت باکس چوبی

تخت باکس با کلاف فلز

این باکس ها از کلاف هایی از جنس پروفیل تشکیل شده است. پروفیل ها هم دارای مقاومت بسیار زیاد هستند و هم دارای سبکی وزن بسیار خوبی هستند. از طرفی پروفیل ها توسط جوش های بسیار محکم به کلاف تبدیل می شوند. بنابراین نیازی به اتصالات پیچ و فلز ندارند. بنابراین به هیچ وجه به صدا نمی افتند. البته پایه های این نوع باکس ها همراه با صفحه ای به کلاف پیچ می شوند که اگر پایه های باکس دچار شکستگی یا شل شدگی یا هرزی شوند با تعویض چند عدد پیچ و یک صفحه فلزی که واسطه بین پایه و باکس است می توان پایه را عوض کرد و دوباره از باکس استفاده نمود. به طور کل باکس های فلزی دارای مقاومت بسیار بیشتری نسبت به باکس‏های چوبی هستند و از نظر وزنی هم سبک ترند. از نظر مقاومت دیواره و به صدا نیفتادن باکس های فلزی دارای مقاومت بیشتری هستند.

تخت باکس فلزی

انواع تخت باکس از نظر جنس رویه باکس

باکس ها در واقع مستطیل های بسیار زیبایی هستند که بر اساس کلافی که دارند روی آنها از متریال مختلف استفاده می شود. که دسته بندی جدیدی را به وجود می آورد.

باکس با رویه پارچه و چوب

باکس ها فاقد در نظر گرفتن نوع کلاف به دو صورت در اتاق خواب از نظر دکوراتیو و ظاهر نقش ایفا می کنند. باکس هایی با دیواره چوب که این چوب از نوع MDF است که این باکس نیز به علت این که بخش عظیمی از بدنه باکس را چوب تشکیل می دهد دارای وزن بالا می باشند و ظاهری آسیب پذیر غیر قابل جبران یا جبران پذیر با قیمت هنگفت می باشد. به صورتی که اگر چوب یا MDF یا نئوپان روی سطح باکس آسیب پذیرند. به علت این که روکش دارد به هیچ وجه قابل تعمیر نمی باشد و تنها راه استفاده دوباره از باکس این است که چوب دیواره را تعویض کنید که بیش از ۷۰ درصد از یک تخت باکس را به خود اختصاص می دهد و عوض کردن باکس بسیار مقرون به صرفه تر می باشد.

باکس با روکش انواع پارچه

این باکس ها نیز بدون در نظر گرفتن نوع کلاف از یک پوشش پارچه ای که از جنس پارچه مازراتی یا پورشه می‏باشد تشکیل شده اند بنابراین تنوع رنگی و تنوع دوخت بسیار زیادی وجود دارد و این که با توجه به محیط و رنگ دکوراسیون داخلی می توان ست نمود. از طرفی چون زیر پارچه یک لایه اسفنج تعبیه می شود هم در مقابل ضربات وارده آسیب کمتری می بیند و هم پارچه نسبت به چوب در مقابل خط و خش مقاوم تر است. از این نظر اگر هم پاره شود یا بعد از مدتی بخواهید رنگ آن را عوض کنید با قیمتی بسیار مناسب نسبت به چوب و با یک رویه کوبی بسیار آسان می توان رنگ کل باکس را تغییر داد و اصطلاحا باکس جدیدی داشت.

تخت باکس با رویه پارچع

در نهایت از نظر امکانات و موارد استفاده به صورت زیر تقسیم می شوند.

انواع باکس از نظر موارد استفاده

  • باکس کشودار
  • باکس هتلی
  • باکس جک دار
  • باکس لبه دار
  • باکس کم جا (تخت خواب شو)

تشک و کالای خواب تک ارائه دهنده انواع  تشک و کالای خواب با بهترین کیفیت، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با خرید تشک با شماره موبایل ۰۹۱۹۵۸۰۰۰۶۰  تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *