دانستنیهای خواب - کالای خواب

انواع اسفنج ها از نظر دانسیته یا فشردگی

انواع اسفنج از نظر فشردگی و استفاده از آن در تشک

اسفنج ها از نظر چگالی دارای تقسیم بندی متنوع تری هستند. این تفاوت در چگالی، از جایی به بعد تنوع ظاهری و مواد اولیه را شامل می شود که این امر باعث می شود نام های متفاوت و مختلفی در صنعت پلی اتیلن به وجود بیاید.

انواع اسفنج از نظر فشردگی و استفاده از آن در تشک

 

انواع اسفنج از نظر چگالی یا فشردگی

اسفنج ۱۲ کیلویی

این نوع اسفنج جزء اسفنج بسیار سبک یا اسفنج نرم محسوب می شود. برای افرادی که خواب نرم را می پسندد و همچنین تشک هایی که بیس نرم دارند مناسب است. البته این اسفنج ها بیشتر برای تشک هایی با ضمانت پایین و افراد کم وزن استفاده می شود که اگر این اسفنج در سطح تشک با فنر استفاده شود تشک فنری معمولی را به وجود می آورد. اگر قطر اسفنج بیشتر از ۱۰ سانتی متر باشد تشک های اسفنجی معمولی و نرم یا حتی تشک های زمینی ایجاد می شود.

نکته مهم در این جا این است که این فشردگی از اسفنج در تشک طبی خیلی استفاده نمی شود. این اسفنج در واقع سبک ترین نوع اسفنج می باشد.

اسفنج ۱۸ کیلوئی

اسفنج ۱۸ کیلوگرمی نیز جزء اسفنج های سبک می باشد. این اسفنج بیشتر در تشک هایی استفاده می شود که موازین طبی در درون آنها خیلی اهمیت ندارد. این بدین معنی است که این اسفنج یا مناسب افرادی با سن پایین می باشد که از این تشک ها استفاده می کنند و یا افرادی که به خواب نرم تمایل دارند.

تشک هایی که در آنها اسفنج ۱۸ کیلوئی کار می شود به علت تراکم کم این اسفنج دارای ضمانت زیادی نمی‏باشد. شرکت هایی که این تشک ها را تولید می کنند برای آن که به اعتبار خود خدشه وارد نکنند، ضمانت بالایی برای این محصولات در نظر نمی گیرند

اگر زیر ۱۰ سانتیمتر از این نوع اسفنج روی سطح تشک استفاده شود، تشک فنری خواهد بود و اگر بالای ۱۰ سانتیمتر در تشک استفاده شود، به تشک های سربازی، تشک های آسایشگاهی، بیمارستانی معمولی یا تشک‏های روی زمین معروف هستند.

انواع اسفنج از نظر فشردگی و استفاده از آن در تشک

اسفنج های ۲۰ تا ۴۰ کیلوئی

این اسفنج ها به ترتیب از ۲۰ تا ۴۰ کیلوگرم بسته به وزن افرادی که از تشک استفاده می کنند و یا مقاومت داخلی تشک و ضمانتی که شرکت مربوطه تقبل می کند و همچنین مزاج خوابی افراد (رفتار خوابی که افراد مختلف در مواجهه با خواب روی تشک می پسندد) و  سطح نرمی و سفتی که از تشک توقع می رود در تشک های مختلف به شرح زیر استفاده می شود.

اگر اسفنج در هر سطح زیر ۱۰ سانتیمتر باشد، تشک های طبی فنری به آنها گفته می شود که هرچقدر اسفنج به سمت ۴۰ کیلوئی سوق داده شود تشک سطح طبی بیشتر و تحمل وزن بالاتر و مقاومت سطحی بیشتر و همچنین ضمانت شرکتی بالاتری دارد.

اگر اسفنج ضخامتی بیش از ۱۰ سانتیمتر داشته باشد اصطلاحا تشک از نوع تشک اسفنجی متوسط است. البته هیچ وقت کل مغز تشک از اسفنج نیست و برای بالاتر بردن مقاومت تشک از موکت ترموفلت نیز استفاده می شود. به این دسته تشک ها، تشک های طبی نرم یا تشک های طبی مدیوم می گویند که دارای سطح نه خیلی نرم و نه خیلی سفت بوده و برای افراد با وزن متوسط مناسب می باشد.

اسفنج های ترکیبی یا اسفنج هایی با دانسیته بالای ۴۰ کیلو – ریباند

این اسفنج ها در تشک های طبی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این اسفنج ها هم سطح مقاومت بالایی دارند و هم خاصیت اسفنج ها با دانسیته مختلف را به صورت ترکیبی دارند. به این اسفنج ها به اصطلاح ریباند گفته می شود. که در مقاله بعدی توضیحات بیشتری در ارتباط با ریباند ارائه می کنیم.

تشک و کالای خواب تک ارائه دهنده انواع  تشک و کالای خواب با بهترین کیفیت، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با خرید تشک با شماره موبایل ۰۹۱۹۵۸۰۰۰۶۰  تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *