دانستنیهای خواب - کالای خواب

افراد به چند ساعت خواب در شبانه روز نیازمند هستند؟

تشک سنتر

خوابیدن به اندازه در واقع به خوب خوابیدن افراد نیازمند است که در خوب خوابیدن، عوامل بسیاری دخیل هستند که از این عوامل می توان به شرایط روحی و روانی افراد در طول روز و اتفاقات پیش آمده اشاره کرد. از طرفی محل و پکیجی که افراد به عنوان رخت، تخت و کالای خواب و همچنین اتاق خواب استفاده می کنند در کمیت و کیفیت خواب نیز موثر است.

تشک سنتر

بدن افراد به طور کلی از نظر متخصصین خواب به ۷ تا ۸ ساعت خواب در شبانه روز نیازمند است که البته این ویژگی مانند سایر ویژگی ها مانند هوش، اندازه کفش، قد و … در افراد مختلف متفاوت است. یعنی افراد کمی وجود دارند که میزان ۴ تا ۶ ساعت خواب نیز برای ایشان موثر و کافی است و همچنین افراد معدودی هستند که ۹ تا ۱۰ ساعت خواب برایشان کافی است و با این خواب احساس خمودگی ندارند ولی اگر کمتر از این ساعت بخوابند نمی توانند فعالیت خوبی داشته باشند. اما به طور کلی استاندارد خواب برای بیشتر افراد ۷.۵ ساعت اعلام شده است.

کم خوابی

تشک سنترمعمولا فاصله بین بیدار شدن و خوابیدن دوباره ۱۶ الی ۱۷ ساعت می باشد که اگر این مدت افزایش یابد پدیده کم خوابی به وجود می آید. نتیجه کم خوابی این است که شما دچار خستگی و نداشتن تعادل به صورت کلی خواید شد و از علائم اولیه تداوم کم خوابی تند خوئی بسیار زیاد و از دست دادن تعادل بین اورگان ها و حواس پنج گانه می باشد که در تعادل حرکات دست و پا نیز موثر می باشد. این عوامل در هنگام رانندگی تاثیر زیادی دارد.

محققان اعلام کردند تاثیر کم خوابی روی عدم تعادل کلی بدن مخصوصا بر روی چشم و زوال عقل به اندازه مصرف زیاد مشروبات الکلی و مستی زیاد می باشد.

بهترین راه برای بررسی کم خوابی بین افراد، توجه به فعالیت های روزانه و احساس کم خوابی، هوشیار پایین و احساس خواب آلودگی که بعد از صبحانه و ناهار و یا همچنین هنگام مشاهده فیلم می باشد.

برای مثال اگر سه شنبه ۴ ساعت خوابیدید و چهارشنبه ۶ ساعت و پنجشنبه ۵ ساعت، در آخر هفته شما ۶ ساعت کمبود خواب دارید.

رسیدن به مقدار ساعت استاندارد خواب و همچنین جلوگیری از کم خوابی علاوه بر عوامل بیرون از منزل نیازمند تشک خوب برای احساس خوشایند خواب است. فرد در طول خواب علاوه بر این که از خواب خود لذت می برد تمامی موازین طبی و علمی خواب نیز رعایت می شود.

toshakcenter12

تشک و کالای خواب تک ارائه دهنده انواع تشک و کالای خواب با بهترین کیفیت، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با خرید تشک با شماره موبایل ۰۹۱۹۵۸۰۰۰۶۰ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *