دانستنیهای خواب - کالای خواب

استفاده از فوم در کالای خواب | انواع فوم

استفاده از فوم در تشک

یکی دیگر از متریالی که در صنعت کالای خواب به صورت صنعتی وارد شده است فوم می باشد.

استفاده از فوم در تشک

فوم و انواع آن

یک رشته بسیار تخصصی در پتروشیمی می باشد که به مجموعه بزرگی از تولیدات این صنعت پلی اتیلن می گویند. پلی اتیلن ها بسته به خشکی و نرمی، دانسیته، استحکام، نوع سازگاری با آناتومی بدن، نوع پروسه تولید و … نام گذاری می شوند اما همه آنها جزء خانواده بزرگ پلی اتیلن هستند. حتی نوع ماده اولیه تشکیل دهنده آنها نیز در نام گذاری انواع پلی اتیلن ها موثر است. در ادامه برخی از آنها که به تفسیر به معرفیشان می پردازیم خواهیم برد

  • فوم
  • اسفنج
  • ریباند
  • مموری فوم
  • یورتان
  • فوم سرد

فوم در کالای خواب

فوم گرم

از انواع فوم ابتدا باید به فوم گرم بپردازیم فوم گرم نوعی از فوم است که در صنعت کالای خواب مصرف بسیاری دارد. این فوم دارای انواع مختلفی است که در مصارف مختلف مورد استفاده هستند:

فوم رول

این نوع فوم دارای ضخامت بسیار کمی می باشد (۸ میلیمتر)، در بسته بندی کالای خواب و کالاهای مختلف کاربرد بسیاری دارد. در تشک تخت برای همگن کردن متریال تعبیه شده روی فنر تشک به صورت یک لایه در دیواره تشک چسبانده می شود. به این نوع فوم، فوم کرکره ای هم گفته می شود. این نوع فوم از مقاومت خاصی برخوردار نیست و بیشتر برای بسته بندی و نهایی سازی زیرساخت محصولات کالای خواب مورد استفاده قرار می گیرد.

فوم گرم ۲ سانتیمتری

این نوع فوم در تشک های استاندارد و تاییدیه دار از اتحادیه محترم ندافی می بایست در تشک های فنری در بین فنرها قرار داده شود تا مقاومت عمودی فنر را بالاتر برده و باعث عدم صدا دادن فنرها شود. همچنین تحمل وزن فنر را نیز افزایش می دهد.

نکته: بعضی از تولیدی های غیر استاندارد یا بازاری برای این که قسمت نهایی محصولاتشان ارزان تر تمام شود فوم را در سطح افقی تشک به کار می گیرند. درنتیجه در ابتدا تشک سفت و طبی به نظر می آید ولی دیری نمی پاید که به علت ساختار حبابی بودن فوم و عدم انعطاف فوم نسبت به اسفنج، فوم فرو رفته و چاله در آن ایجاد می شود که این امر موجب خواب ناسالم و ناراحت برای مصرف کننده محصول کالای خواب می گردد که توصیه می شود حتی الامکان از فوم گرم در سطح افقی تشک استفاده نشود.

فوم دو سانتیمتری هم در عرض تشک (فنر) و هم در طول تشک (فنر) مورد استفاده  قرار می گیرد که بسته به بافت و نوع فنر متفاوت است

فوم ۳ تا ۵ سانتیمتری

فوم گرم ۳ تا ۵ سانتیمتری در تشک دارای نقش های متفاوتی می باشد. البته بسته به نوع تشک فنر تشک می توان در فنرهای قطر بالا (بالای ۱۶ سانتیمتر) این فوم ها را در فضای بین حلقه های فنر به کار برد که در سفت کردن فنر (برای تحمل وزن های بالا) و همچنین افزایش مقاومت فنر تشک بسیار مفید است. اما عمده استفاده این فوم در تشک در قسمت انتهایی دیواره های تشک به عنوان تقویت کننده دیواره تشک و جلوگیری کننده از افت دیواره و همچنین باعث خوش فرم ایستادن دیواره تشک می شود. به علاوه این که در گوشه های تشک (کرنرها) باعث فرم دهی به فنر تشک و ایجاد حالت زیبای نیم دایره در گوشه های تشک می شود که برای خوش فرم شدن و قرارگیری درست تشک در تخت بسیار اهمیت دارد و هم در دوخت پارچه تشک کمک می کند.

توجه داشته باشید که با افزایش حجم فوم تا ۵ و ۱۰ سانتیمتر درست است که گودرفتگی در فوم به تعویق می افتد اما باز هم برای استفاده در سطح افقی تشک و روی فنرها توصیه نمی شود.

فوم بالای ۱۰ سانتیمتر

این فوم ها به صورت پالت (قالب) می باشد و آنها را می توان در تشک هایی که فنر ندارند در سطح افقی نیز استفاده نمود. در واقع برخی از تشک های آسایشگاه های سربازی یا تشک های بیمارستانی ۱۰ سانتیمتری که به علت بهداشتی یا مدت زمان نوع فعالیت افرادی که از آن استفاده می کنند باید بعد از مدت کوتاهی تعویض شود. در این مکان ها می توان از پالت فوم استفاده نمود. البته در این تشک ها نیز فقط فوم وجود ندارد. فوم به همراه یک لایه اسفنج با دانسیته های مختلف که بعدها در مورد آن صحبت می کنیم استفاده می شود که هم نرمی سطح خوبی داشته باشد و هم عمر بیشتری داشته باشد. البته به طور کلی تشک هایی که دارای مغز اصلی فوم هستند عمر بالایی ندارند و تولیدکنندگان و مصرف کنندگان این تشک ها نیز به این موضوع واقف هستند و بر اساس مدت زمان مصرف کوتاه از تشک، این متریال را انتخاب می کنند. البته از نظر قیمت نیز به نسبت به تشک های دیگر مقرون به صرفه هستند.

تشک و کالای خواب تک ارائه دهنده انواع  تشک و کالای خواب با بهترین کیفیت، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با خرید تشک با شماره موبایل ۰۹۱۹۵۸۰۰۰۶۰  تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *